onsdag den 22. april 2009

Endelig rejsen ad route 66

Endelig kom dagen. YES. Endelig kom dagen, hvor jeg skulle af sted til USA for at køre ad Route 66 fra Chicago til Los Angeles. Jeg har 13 dage / 12 nætter til turen. Lige i underkanten af hvad der kan anbefales for at køre de små 4.000 km, men det var indenfor de rammer jeg havde.

Jeg havde valgt at flyve med SAS fra København direkte til Chicago. Inden rejsedagen havde jeg online registreret min indrejse til USA. Ikke at det gjorde nogen forskel i forhold til tidligere rejser til USA. Jeg skulle stadig i lufthavnen oplyse, hvor jeg havde tænkt at bo den første nat i USA. I flyet skulle jeg stadig udfylde den grønne I-95 indrejseformular og den blå toldformular og ved immigrationen var der stadig kø og de ville igen igen have mine finger aftryk et billede af min iris. ”Be my guest”. USA får gerne et par aftryk mere til samlingen.

Efter otte timers flyvning, hvor jeg lod mig underholde af James Bond, Bolt og Starsky & Hutch ankom jeg til terminal 5 i Chicago O’Hare Airport. Efter immigration, bagageudlevering og told gik jeg undenfor og kom med AVIS-bussen de ti minutter over til AVIS-kontoret og parkeringspladsen med de mange udlejningsbiler.

Jge havde hjemmefra bestil en SUV – en firehjulstrækker. Mine forvetninger gik i retning af en amerikansk JEEP Cherokee eller Chevy Trailblazer, men krisen er kommet til USA og til AVIS. Jeg havde valget mellem to japanske biler. Mellem en Nissan Murano og en Toyota Highlander. Skuffet over ikke at få en amerikaner gik min stemme til Miss Murano. Nu skulle japanske Nissan stå sin prøve. Måske bliver jeg positiv overrasket.

Jeg kørte fra AVIS og til det lufthanshotel jeg havde valgt at bestille hjemmefra. Jeg skulle ikke til og ud og lede i Chicagos mørke nat efter et hotelværelse. Ti minutter senere var jeg fremme og mit værelse var klar, så det var nemt.

Kun tilbage at sove og blive frisk til eventyret i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar